Od januára 2020 je benzín E10 povinný

O nás
31/10/2019
Show all

Od januára 2020 je benzín E10 povinný

Od 1. Januára 2020 čerpacie stanice na Slovensku prestali predávať benzín pod označením Super/Natural E5 a povinne ho nahradil benzín pod označením Super/Natural E10! To znamená že takýto typ benzínu obsahuje väčší podiel biozložky, až cca 9 % z pôvodných 5-7%. Potrebné je vysvetliť, že existujú rôzne biozložky pridávané do kvapalných motorových palív. Do benzínu sa pridáva najčastejšie etanol a (ETBE) (etyl-terc-butyléter). V prípade palív predávaných na našich čerpacích staniciach, bude E10 benzín v prípade 95 oktánového benzínu obsahovať min 3 % ETBE, a zvyšok hlavne etanol. Práve lacnejšia varianta biozložky etanol môže spôsobiť problémy.

Aké nevýhody má vyšší podiel biozložiek v palive ?

Etanol je látka schopná absorbovať vodu. Práve preto rastie schopnosť benzínu E10 adsorbovať vzdušnú vlhkosť a tým vzniká riziko vzniku nebezpečného obsahu vody v palive.
Pokiaľ sa však bude E10 používať dlhodobo, môže etanol za určitých podmienok pôsobiť korozívne na nechránené kovové povrchy palivového systému a tým viesť k poruchám vstrekovacieho systému.
Rizikovým sú gumené materiály, a to hlavne polyuretán, z ktorého sú vyrobené staršie tesnenia. Dlhodobým pôsobením ich etanol rozleptá a môže vzniknúť netesnosť. Môže sa to vyskytnúť aj pri kovových súčiastkach.

Petrol System Clean

Viaže na seba vlhkosť a skondenzovanú vodu v palive.
Odbúrava usadenú hrdzu v systéme a karbonizáciu v spaľovacom priestore.
Maže a chráni palivový systém a celú vrchnú časť valcov.
Vhondý pre všetky benzínové motory.
Chcem vyriešiť problém s E10
Všetkým motoristom môže benzín E10 poriadne priťažiť. Poškodenie motora a palivovej sústavy áut následkom používania E10 benzínu môže byť pre staršie autá devastačné a oprava bohužiaľ ekonomicky nerentabilná. Jedným možným riešením je tieto všetky negatíva eliminovať práve produktom Petrol System Clean od AUTOPROFI. Aplikácia je jednoduchá, stačí pridať do nádrže pred tankovaním 250 ml na 60l benzínu každých
2 000km.

2 Comments

  1. Autoprofi píše:

    Dobrý deň, pri starších typoch motorov sa po dlhodobom používaní benzínu E10 môžu naleptať gumové hadice a tesnenia, poškodiť čerpadlo a výfukové ventily alebo zalepiť vstrekovacie trysky. Ide hlavne o gumené materiály, a to hlavne polyuretán, z ktorého sú vyrobené staršie tesnenia. Práve produkt Petrol System Clean premazáva a chráni celú palivovú sústavu a tesnenia. Môžete použiť aj prémiové palivá, ktoré neobsahujú bio zložku etanol a sú 100 oktánové. Ale ak by ste chceli zvýšiť oktánové číslo, máme v ponuke aj produkt na zvýšenie oktánového čísla Octane Booster.

  2. panostan píše:

    Ako je to s tesnením a gumovými hadicami starší motorov a aký benzín používať pri starších autách aké oktanove číslo konkrétne Mitsubishi Carisma 1.6 benzín ďakujem.