PRO-TEC DPF/Catalyst Cleaner 400 ml

PRO-TEC Oxicat 375 ml
01/04/2022
PRO-TEC Radiator Flush 375 ml
05/04/2022
Show all

17.69

Penové čistenie DPF a katalyzátora

Katalógové číslo: P2985 Kategórie: Značka:
Popis

Vlastnosti:

DPF Catalyst Cleaner rozpúšťa a odstraňuje znečistenie a pozostatky sadzí z filtra pevných častíc a katalyzátora bez nutnosti ich demontáže a obnovuje ich funkčnosť. Produkt je taktiež vhodný aj na čistenie EGR ventilu.

Aplikácia:

Pred použitím pretrepte (cca 1 min). Pred čistením skontrolujte hladinu oleja, tá nesmie byť pod minimom. DPF filter musí byť zohriaty na prevádzkovú teplotu, aby pena expandovala. Demontujte teplotný alebo tlakový senzor a vsuňte hadičku do otvoru. Produkt striekajte v 5 sekundových intervaloch až pokiaľ nie je filter alebo katalyzátor naplnený penou. Po aplikácii namontujte senzor naspäť a vykonajte skúšobnú jazdu v rozsahu 20-30 km. Ak elektronika motora automaticky nespustí regeneračný proces, spustite ho manuálne pomocou diagnostického zariadenia. Pri veľkom znečistení postup opakujte. Produkt je vhodný pre všetky uzavreté systémy filtrácie pevných častíc. Po čistení doporučujeme vykonať výmenu oleja. Pre ešte lepší výsledok odporúčame pridať produkt DPF Super Clean(P6171) do palivovej nádrže. Pri čistení katalyzátora na benzínových motoroch odporúčame pridať produkt Oxicat (P1180).

Obsah:

400  ml

Na čo slúži DPF filter?

Filter pevných častíc je už niekoľko rokov súčasťou každého moderného dieselového automobilu. Pomáha „produkovať” čistejšie spaliny. V strednej Európe sa označuje skratkou DPF, inde je známy ako FAP a u nás zas ako filter pevných častíc. Je to zariadenie, ktoré zachytáva pevné nečistoty, sadze a ďalšie jedovaté látky pred vypustením z výfukového systému. Podstatným spôsobom tak pomáha chrániť životné prostredie.

Ako sa DPF filter regeneruje?

Filter pevných častíc sa čas od času regeneruje a to na základe vyhodnotenia snímačov filtra pevných častíc. Riadiaca jednotka dá pokyn na začatie regeneračného procesu, pri ktorom dochádza k tzv. dovstreku paliva. Dochádza pritom k zvyšovaniu teploty výfukových plynov a sadze vo filtri vyhoria.

Avšak na to aby sa proces regenerácie mohol spustiť je potrebné splniť 2 základné podmienky. Prvá: teplota chladiacej kvapaliny potrebuje dosiahnuť prevádzkovú teplotu, cca 90 °C. Splnenie tejto podmienky je celkom hračka. Ťažšie je to však s druhou podmienkou, kedy teplota výfukových plynov potrebuje dosiahnuť okolo 400 °C. Ak sa teda splnia tieto dve podmienky, tak až vtedy sa spúšťa proces regenerácie, pri ktorom je zvyčajne potrebné nabehať približne 20 km. Ak ste však práve zaparkovali pred domom či obchodom, mali by ste si teda urobiť ešte okružnú jazdu po meste. Vo väčšine prípadov sa to však neudeje a proces regenerácie sa neukončí správne. Palivo vstreknuté práve v tej chvíli do valca po určitej dobe pretečie do olejového systému a problém je na svete. Neukončená, resp. prerušená regenerácia sa môže kľudne zopakovať viackrát za sebou v priebehu niekoľkých stoviek kilometrov a filter sa zanáša stále viac, až napokon vozidlo prejde do núdzového režimu.

Prečo sa zanáša filter pevných častíc?

Príčina

Spôsob jazdy a hlavne jazda na krátke vzdialenosti spôsobuje, že sa nedosiahnu podmienky potrebné  na spustenie regenerácie. Navyše pri automatickej regenerácii, kedy sa palivo vstrekuje do spaľovacej komory vo väčšom množstve pre dosiahnutie vyššej teploty nastáva riziko, že regenerácia môže byť prerušená vypnutím motora.

Dôsledok

Nadmerné ukladanie pevných častíc vo filtri spôsobuje jeho postupné zanášanie.

Problém

Dochádza k indikácii poruchy z OBD systému k vodičovi (varovná kontrolka). Zníženie výkonu, zvýšenie spotreby paliva a neskôr aj úplné zlyhanie vozidla (núdzový režim).

Riešenie

Regenerácia filtra pomocou aditív, ľahká a rýchla aplikácia, neabrazívne čistenie, Znížené náklady na opravu a prevádzku

Prečo si ponechať DPF filter?

Hlavnou príčinou montáže DPF filtrov je samozrejme ekológia. Možno patríte k tým, ktorí na ekológiu skutočne berú ohľad a vážia si životné prostredie, v ktorom žijú a filter pevných častíc naozaj považujú za prínos. Ibaže nie pre každého je ekológia prvoradá. Ďalším výrazným faktorom využívania DPF filtra je ekonomické zaťaženie vašej peňaženky. Za znečistenie sa dnes všade platí! Dnes je bežnou praxou, že sa do niektorých miest v EÚ bez DPF-ka ani nepozriete. Označujú sa ako nízko emisné zóny a bez emisnej plakety nemáte šancu (Praha, Viedeň, Graz, Berlín, Mníchov, Frankfurt, Rím, Miláno, Brusel a mnoho ďalších). Slovensko sa taktiež pripravuje a naše mestá budú mať možnosť na základe vyhlášky obmedziť vstup iba pre vozidlá s emisnou plaketou a to už od roku 2017.

Pokuty za odstránené, resp. vysekané DPF-ko sa šplhajú do závratných výšok. V prepočte približne 2000,- €. Tieto pokuty sú už v platnosti v Nemecku, Taliansku, Francúzsku a aj u našich susedov v Rakúsku, Českej republike a Maďarsku. Identifikovať odstránený DPF filter je na STK možné zistiť do pár minút. Ďalším negatívom demontovaného DPF filtra sú aj ,,kúdoly dymu” vychádzajúce z výfuku automobilu. Vodiči idúci za takýmto vozidlom z toho radosť určite nemajú.

Ďalším faktorom je cena vozidla pri predaji. Automobil automaticky stráca na cene, pretože DPF filter by mal byť jeho súčasťou, ale nie je!

Stále si myslíte, že jazdiť bez filtra je tým najvýhodnejším riešením?

Video:

Ďalšie informácie
Obsah

400 ml

Cena bez DPH

14.73