€14.18
Dieselové aditívum pre regeneráciu a čistenie DPF filtra
Vlastnosti:
DPF Super Clean je špeciálne dieselové aditívum, ktoré slúži ako pomoc pri regenerácii systému filtra pevných častíc. Predstavuje najekonomickejší spôsob čistenia a ochrany filtra pevných častíc! Znižuje teplotu potrebnú na vypálenie sadzí vo filtri tak, že sa sadze vypaľujú už pri teplote výfukových plynov cca 300 °C (pôvodne je potrebných cca 700 °C) a teda aj pri mestskej prevádzke. Akonáhle sa sadze vypália, už nie sú škodlivé pre človeka ani pre životné prostredie. Žiadna montáž a demontáž, žiadne státie počas čistenia a žiadne formovanie druhotných emisií. Produkt je vhodný pre všetky vozidlá s DPF filtrom a je miešateľný so všetkými dieselovými palivami. Je vhodný aj pre vozidlá s AD modulom (Additive Dosing Module), alebo s AdBlue systémom.
Aplikácia:
Pridajte do palivovej nádrže dieselového automobilu. Aplikujte každé 3 mesiace. Dodržujte dávkovanie! 375 ml produktu postačuje na 40-80l paliva. Používajte ako prevenciu každé cca 3 mesiace.
Obsah:
375 ml
Filter pevných častíc je už niekoľko rokov súčasťou každého moderného dieselového automobilu. Pomáha „produkovať” čistejšie spaliny. V strednej Európe sa označuje skratkou DPF, inde je známy ako FAP a u nás zas ako filter pevných častíc. Je to zariadenie, ktoré zachytáva pevné nečistoty, sadze a ďalšie jedovaté látky pred vypustením z výfukového systému. Podstatným spôsobom tak pomáha chrániť životné prostredie.
Filter pevných častíc sa čas od času regeneruje a to na základe vyhodnotenia snímačov filtra pevných častíc. Riadiaca jednotka dá pokyn na začatie regeneračného procesu, pri ktorom dochádza k tzv. dovstreku paliva. Dochádza pritom k zvyšovaniu teploty výfukových plynov a sadze vo filtri vyhoria.
Avšak na to aby sa proces regenerácie mohol spustiť je potrebné splniť 2 základné podmienky. Prvá: teplota chladiacej kvapaliny potrebuje dosiahnuť prevádzkovú teplotu, cca 90 °C. Splnenie tejto podmienky je celkom hračka. Ťažšie je to však s druhou podmienkou, kedy teplota výfukových plynov potrebuje dosiahnuť okolo 400 °C. Ak sa teda splnia tieto dve podmienky, tak až vtedy sa spúšťa proces regenerácie, pri ktorom je zvyčajne potrebné nabehať približne 20 km. Ak ste však práve zaparkovali pred domom či obchodom, mali by ste si teda urobiť ešte okružnú jazdu po meste. Vo väčšine prípadov sa to však neudeje a proces regenerácie sa neukončí správne. Palivo vstreknuté práve v tej chvíli do valca po určitej dobe pretečie do olejového systému a problém je na svete. Neukončená, resp. prerušená regenerácia sa môže kľudne zopakovať viackrát za sebou v priebehu niekoľkých stoviek kilometrov a filter sa zanáša stále viac, až napokon vozidlo prejde do núdzového režimu.
Spôsob jazdy a hlavne jazda na krátke vzdialenosti spôsobuje, že sa nedosiahnu podmienky potrebné na spustenie regenerácie. Navyše pri automatickej regenerácii, kedy sa palivo vstrekuje do spaľovacej komory vo väčšom množstve pre dosiahnutie vyššej teploty nastáva riziko, že regenerácia môže byť prerušená vypnutím motora.
Nadmerné ukladanie pevných častíc vo filtri spôsobuje jeho postupné zanášanie.
Dochádza k indikácii poruchy z OBD systému k vodičovi (varovná kontrolka). Zníženie výkonu, zvýšenie spotreby paliva a neskôr aj úplné zlyhanie vozidla (núdzový režim).
Regenerácia filtra pomocou aditív, ľahká a rýchla aplikácia, neabrazívne čistenie, Znížené náklady na opravu a prevádzku
Hlavnou príčinou montáže DPF filtrov je samozrejme ekológia. Možno patríte k tým, ktorí na ekológiu skutočne berú ohľad a vážia si životné prostredie, v ktorom žijú a filter pevných častíc naozaj považujú za prínos. Ibaže nie pre každého je ekológia prvoradá. Ďalším výrazným faktorom využívania DPF filtra je ekonomické zaťaženie vašej peňaženky. Za znečistenie sa dnes všade platí! Dnes je bežnou praxou, že sa do niektorých miest v EÚ bez DPF-ka ani nepozriete. Označujú sa ako nízko emisné zóny a bez emisnej plakety nemáte šancu (Praha, Viedeň, Graz, Berlín, Mníchov, Frankfurt, Rím, Miláno, Brusel a mnoho ďalších). Slovensko sa taktiež pripravuje a naše mestá budú mať možnosť na základe vyhlášky obmedziť vstup iba pre vozidlá s emisnou plaketou a to už od roku 2017.
Pokuty za odstránené, resp. vysekané DPF-ko sa šplhajú do závratných výšok. V prepočte približne 2000,- €. Tieto pokuty sú už v platnosti v Nemecku, Taliansku, Francúzsku a aj u našich susedov v Rakúsku, Českej republike a Maďarsku. Identifikovať odstránený DPF filter je na STK možné zistiť do pár minút. Ďalším negatívom demontovaného DPF filtra sú aj ,,kúdoly dymu” vychádzajúce z výfuku automobilu. Vodiči idúci za takýmto vozidlom z toho radosť určite nemajú.
Ďalším faktorom je cena vozidla pri predaji. Automobil automaticky stráca na cene, pretože DPF filter by mal byť jeho súčasťou, ale nie je!
Obsah | 375 ml |
---|---|
Cena bez DPH | 11.82 |
Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť.
Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.
ZISTIŤ VIAC O COOKIES, KTORÉ POUŽÍVAME.